Handelsbetingelser


Salgs- og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.edith-ella.dk

Hjemmesiden www.edith-ella.dk ejes og drives af modefirmaet Edith & Ella, CVR-nr. 31502675, adresse: Amagertorv 1, 1.sal 1160 København K, tlf. +45 33 21 42 32, e-mailadresse info@edith-ella.dk.

Aftalerne indgås på dansk og engelsk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.edith-ella.dk og ikke ved køb i vores showroom. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

 


2. Priser, gebyrer og fragt

Alle priser oplyses inklusive moms og andre afgifter. Den gældende pris er den, der er oplyst på Edith & Ellas online shop for den pågældende vare på datoen for ordreafgivelsen.

Edith & Ella forbeholder sig ret til ændring af priser, der måtte være fejlagtigt angivet på Edith & Ellas online shop. Edith & Ella tager endvidere forbehold for prisændringer samt for ændringer af gebyrer og/eller andre omkostninger angivet på Edith & Ellas online shop til enhver tid, f.eks. på grund af ændringer i momssatser eller andre offentlige gebyrer og afgifter, stigende omkostninger eller som følge af den normale udvikling i detailpriser baseret på januar 2016 priser i Danmark.



Betaling og levering

Vi modtager betaling med: Dankort, Visa, Visa electron, MasterCard, American Express, JCB, Maestro og Paypal. Vi opkræver et gebyr på 3% for betaling med Paypal. Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.
Vi leverer varen 1 – 3 Hverdage efter dit køb.

Vi leverer varerne med GLS, Post Danmark, Link og Click & Collect.

Vi leverer til samtlige Europæiske lande så som:
Danmark, Belgien, Finland, Frankrig, Holland, Holland, Irland, Italien, Norge, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland og Østrig. Ved særtilfælde leveres der også til lande uden for Europa.

Alle indenlandske ordrer kan sendes med GLS til pakkeboks for 49 DKK. Vi betaler dog fragten hvis dit køb overstiger 1200 DKK. Vælger du at få leveret din ordre med Post Danmark vil blive pålagt et fragtgebyr 130 kr.



Fortrydelsesret.

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.


Sådan udnytter du fortrydelsesretten

- Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. For at fortryde dit køb skal du gå ind på www.edith-ella.dk/return .
- Her skal du indtaste dine oplysninger, hvorefter du vil kunne aflæse RMA-nummer samt returinstruks direkte på siden.
- Nummeret skal anføres synligt uden på returpakken. Varer returneret uden synligt RMA-nummer vil blive afvist.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os på Amagertorv 1, 1.sal 1160 København K uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. 

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.



Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale- eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os info@edith-ella.dk eller +45 33 21 42 32.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan udfylde her www.Edith-ella.dk/return. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.



Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@edith-ella.dk


Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere